onsdag 19 december 2007

Alltid dessa TO-DO-LISTS.

Allt jag inte hunnit göra i år finns nu i min to-do-2008-lista. Där finns roligheter som; skaffa spanska nummerplåtar till bilen, processa reklamationen av Vodafone fakturan hos Konsumentverket, diskutera adekvat eltariff med statlig myndighet, köpa ny dator och installera allt tekniskt, göra fotoalbum, uppdatera familjebudget, anlita rörmockare som kan justera avlopp i köket, badrumshandfaten och i tvättrummet, beställa försäkring, laga skrivaren, skaffa W-lan och måla hemmet.

När jag tittar på listan, så börjar jag fundera över vilka tråkiga saker som upptar min tid. Inte bara när jag gör allt detta, utan också detta ständiga planerande.

Kanske ska jag träna på att byta fokus. Borde skriva en njutningslista to-do inför 2008 istället;
- Bjuda hem vänner på middag - ofta
- Studera Picasso och Miró
- Resa och uppleva världen
- Hinna njuta av avklarade prestationer
- Träna kroppen
- Lyssna på skön musik
- Äta länge och gott
- Ta tid att läsa fler böcker
- Promenera längs Medelhavet
- Hitta på roliga äventyr med mina barn
- Pussas med min man

Inga kommentarer: