söndag 9 december 2007

Kulturkrock.

Av någon anledning har vi pratat om horor i helgen.

En vi träffat tar sina kunder till stadens lagliga bordeller.

En annan känner en dörrvakt på stans största horhus och vår granne (med fru och två barn) är tydligen en trogen stamgäst där.

En bekant berättade att på firmafesten häromveckan, så försvann hälften av de anställda in på en bordell efter middagen för lite rajtantajtan. Hon stod kvar och förstod först inte var alla andra tagit vägen.

Det verkar som att ett besök hos en prostituerad inte är en sådan stor grej. Jag håller inte med.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Sådant tycker jag verkligen är så äckligt. Hur kan man betala för sex?!

Anonym sa...

Att köpa en annan människans kropp är att tro sig kunna betala sig fri från våldtäktsskulden. Det går inte.

Anette sa...

Jag håller med anonym, det är inte ok att köpa sex!!

Anonym sa...

Jag blir så arg! Spanien är underbart på många sätt men det finns ju vissa baksidor också, detta är en av de värre av dem. Det är verkligen vidrigt att prositution kan vara så accepterat.

Maria Agrell, Barcelona sa...

I Sverige känner jag inte till någon som skulle erkänna att han ens känner någon som går till en prostituerad.

Medan här har jag träffat flera män som visserligen inte själva sitter och skryter om sina horerfarenheter, men däremot gladeligen skrattar och berättar om sina vänner och bekanta som t.ex. låtsas att de ska åka buss med ett gäng grabbar till en fotbollsmatch medan bussen i själva verket åker direkt till horhuset och stannar där tills matchen är över och på vägen hem till frugan ser de ett matchsammandrag i bussen .

Viktoria Löwenthal sa...

Men fy! Ja att det är annorlunda här det har jag också insett, men jag har ingen bland mina vänner som erkänt ngt sådant. Den värsta har väl i så fall alltid varit jag som hamnat på diverse "puti-clubs" och annat. I brist på annat och med lust att dansa vidare långt efter gryningens intrång. Jag kommer aldrig glömma när vi hakade på ngr dörrvakter från apolo som berättade att de jobbade extra på ett illegalt horhak där deras uppgift var att se till att de prostituerade överlevde, då det var allmänt känt att man på denna bordell fick göra allt och mer därtill och därmed drog till sig allsköns perverted och våldsbenägna.

Huga

Fast det du berättade om männen som utgav sig för att vara på fotboll, pjuh, det känns mer absurt ändå, när "ens egen värld" blandas med den andra "smutsiga" världen på detta sätt.

Anna Malaga sa...

Jag hâller inte heller med. Det är tyvärr ingen som vill diskutera det. "Alla" män har varit pâ puti clubs och de flesta kvinnor lâtsas som de inte hör.
Sen är det inte lagligt att vara hallick eller att ha en puti slub, därför lâtsas de att de bara hyr ut rummen. Polisen bryr sig inte - de gâr ju dit själva.

Anna Malaga sa...

...fast â andra sidan: att svenska män inte erkänner att de gâr till prostituerade betyder ju inte att ingen gör det.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Victoria;
Oj, vilken vild flicka du har varit...

Anna;
Helt rätt. Det är klart det finns också. Kanske inte med svenska tjackhoror, men när svenska män reser utomlands där köpeflickorna är vackrare, renare, yngre och billiga.