måndag 17 december 2007

Vaken eller inte?

Det här med att barn ska vakna på nätterna borde också vara otillåtet. Varje natt sedan vår söta lilla bebis föddes vaknar han nästan alltid minst 3 gånger. I natt två bajsblöjsbyten och tre gånger en flaska välling - efter urjobbigt skrikande.

Och av någon anledning kan jag aldrig sova på dagen. Tror det är Luther som håller mig vaken.

Fast det känns ibland som att jag sover med ögonen öppna - som nu när jag har rast i mina spanskastudier uppe på ESADE. Mentalt är jag någon annanstans.

1 kommentar:

Viktoria Löwenthal sa...

Oh den där förbannade luther, jag önskar att han kunde dra åt fanders en gång för alla. Jag har EXAKT samma problem, jag KAN inte sova när det är dag, har aldrig kunnat. Inte sitta inne och kolal på film mitt på vblanka dagen helelr, med persiennerna neddragna, det FÅR man INTE för Luther. Hade Luther barn?