fredag 11 januari 2008

Agrell x 2

Tror det finns ungefär 300 personer som heter Agrell i efternamn. 10 % av dessa är i vår närmaste familjekrets. Ett ganska ovanligt namn alltså.

Världen är liten som vanligt. Och slumpen slår alltid till.

Sedan en vecka tillbaka finns en annan Agrell-familj på samma skola som vår son här i Barcelona. En svensk familj från Belgien. Med en pojke i min sons ålder. De berättar om sig på agrell.net.

Fast vi har aldrig träffats.
Så imorgon har vi bjudit hem dem på lunch.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad spännande! Ni får undersöka om vi är släkt. Farfar Hugo kom från Uppsala, där hans pappa var landsfiskal. Han hade två systrar Elsa och Jenny.

Anonym sa...

Lustigt sammanträffande. Själv heter jag Collin i efternamn som inte heller är överdrivet vanligt. Jag växte upp i en pytteliten by med ca 500 invånare och några hus bort på min gata bodde ytterligare en familj som hette Collin och som inte var släkt med oss på något sätt. Som sagt världen är liten.

anneli71 sa...

Hej Maria. Kul att läsa i din blogg. Tänkte bara tala om att min morbror och mina kusiner i Bålsta utanför Uppsala heter Agrell. Min ena kusin heter som du, Maria Agrell ooc min andra heter Johan. Först började jag undra om det var honom du hade gift dig med, men såg sedan att din man hette nåt helt annat;-) . Ha det så bra därborta. Vi kanske ses på gatorna i Hudiksvall när du kommer hem på besök:-) /kram Anneli"Widén"Söderman

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Anneli,

Roligt att du tittade förbi här. Galet att vi inte setts på över 20 år!!!!

Ditt barn borde väl vara nästan lika gammal nu. Vad duktig du måste varit som fixat allt så bra på den tiden med bebis och allt.

Nu är min yngsta ett år och jag är vuxen och tycker det är rätt tufft emellanåt.

Konstigt att du känner en annan Maria Agrell också. Jag känner bara mig. Och knappt det ;)