torsdag 3 januari 2008

Dagens blä.

I tre år har jag lyckats hålla alla ficktjuvar borta i Barcelona. Turister blir av med både det ena och andra medan jag har haft stenkoll på mina grejer.

Tills nu; när jag själv är turist!

I en liten håla i Andorra på årets första dag försvinner mina pengar spårlöst. Kanske har detta hänt: jag lägger plånboken i jackan som jag hänger över barnvagnen där allt förmodligen trillar ur. Plånboken går inte att hitta någonstans. Alla mina kreditkort, viktiga kvitton, 100 Euro som jag hämtat ut och framför allt det spanska ID-kortet som numera inte går att förnya är borta. Putsväck.

4 kommentarer:

Patri sa...

ooh...
Jag tappade min också för några månader sen...
nu får jag gå med min pass överallt, tills jag skaffa en svensk ID :s

www.malinrocaahlgren.com sa...

hände mig också. gjorde som du, köade för ingenting. visar det svenska numer och ibland NIE-numret. Gott nytt år. Får jag lägga in en länk till din blogg från min?

Erik Wirdheim sa...

Usch, usch! Inte kul!

Gott nytt år, i alla fall!

Julia & Erik

Maria Agrell, Barcelona sa...

Under solen:
Ja, tack, gärna.