tisdag 15 januari 2008

Den som hinner mest tråkiga saker innan den dör vinner - eller hur var det nu????

Nu är det jag som känner mig jagad. Av min to-do-list. Julefriden har bytts ut mot vardagsjäkt.

Började året med en lista på 30 måste-göra-saker. Förra veckan gjorde jag 30 saker. Men inte nödvändigtvis det som stod på listan. Nu står det 37 saker på listan; varav visum till Kina och inlämning av bokföring för oktober, november och december till Skattemyndigheten känns mest angeläget.

Vet bara inte hur min man ska kunna lämna ifrån sig sitt pass till den kinesiska ambassaden i sju dagar - som det tydligen tar att få visum - med tanke på att han reser hela tiden.

Och jag har mycket spanskaläxor att göra inför onsdagens lektioner.

Och så måste jag se till få iväg familjen till fotografen/fotokiosken för att kineserna vill ha passfoto på oss alla. Senast fredag ska vi till ambassaden. Fast först måste jag hämta ut mitt nya pass på konsulatet.

Ochtorsdag ska jag ut till Bread & Butter modemässan och göra TV-reportage inför nästa veckas nyhetssändning. Borde ha något snyggt på mig. Fast det hinner jag nog inte handla.

Och så ska jag förbereda styrelsmötet i Sverige. Och sedan är det den juridiska processen mot Vodafone, fixa W-lan, slänga ut granen och köpa skrivare som står på plats 6, 7, 8 respektive 9 på listan.

Och sedan måste jag anmäla till polisen att min spanska legitimation är stulen för utan anmälan får jag inte ut några pengar från den spanska Försäkringskassan för våra svenska sjukhusbesök. Fråga mig inte varför. Det är bara så förklarade tjänstemannen för mig häromdagen.

När allt detta förhoppningsvis är gjort på fredag är det tänkt att vi ska till Frankrike och åka skidor över helgen. Undras vem som kommer att somna i liften...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj

Carpe Diem Maria!

Livet är det som händer när man är har fullt upp med att planera framtiden....

Pass: Skaffa dubbla pass (eller tre, det underlättar ifall man reser mycket mot muslimska länder och/eller USA) Det har jag, då kan någon vänlig själ (i det här fallet du) skicka in det ena för visum stämpling till långbortistanland samtidigt som man själv är ute och reser.

Ha det så kul i Kina, se till att kolla in muren på något ställe dit det inte går 100 turistbussar om dagen...

// Mattias J.

Anonym sa...

Måste bara tipsa om 2 nytänkande sajter när det gäller att få saker gjorda utan stress i vårt informationssamhälle. Verkar funkar för för många olika typer av individer.

Mark Forster
http://www.markforster.net

David Allen
http://www.davidco.com

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Anonym.
Bra tips.