fredag 18 januari 2008

Mode vs Mobil

Förra året gjorde jag ett reportage på 3GSM-mässan ute på Fira Barcelona. Det var mest folk i kostym där. Och tydligen går typ hälften av dem på stans legala horhus. Det var nämligen en av anledningarna till att Barcelona lyckas locka hit mässan från Cannes. Sägs det.

Hur som helst. Idag var jag ute i samma mässlokaler för att göra TV-reportage från modemässan Bread & Butter.

Det är svårt att förstå att det är samma lokaler. En helt annan crowd - och en annan typ av montrar - om man säger så.

Coola snygga människor i moderna svarta kläder går omkring och röker. I montrarna bjuds det på champagne. Sminkiga modeller delar ut reklam. Folk hänger i barer och sover på utslängda loungesoffor. Hälften ser ut som att de partajat halva natten.

Det är bara att konstatera att Barcelona är staden för alla.

Fast svenskarna jag möter har koll på läget. Förstås.

Tittar in i Nudies jeanstält, ser Björn Borgs kalsonger, intervjuar Anders Ardehed på Filippa K, funderar om jag gillar Odd Mollys toppar, snackar med folket bakom Svensson Jeans från Malmö och får en glimt av Karl Lagerfelts nya kollektion när jag pratar med min gamla barndomsvän Jocke Klingh, som numera är Skandinavien-ansvarig hos KL.

Ser också hos 7 For All Minkind att utsvängda jeans är på väg tillbaka. Och jag som precis övergått till tajta smala.

1 kommentar:

www.malinrocaahlgren.com sa...

jag med. de tajta får man bredare bak i!