onsdag 9 januari 2008

Premiär.

Imorse använde jag Bicing för första gången. Cyklade från ena sidan av Av. Diagonal upp till den andra, en sträcka på ungefär en mil, för att komma till ESADE och min spanskalektion.

Det tog mig 1,5 timme. Det innebär att jag cyklar ca. 7 km/timme, vilket är långsammare än jag springer slingan. Skyller på att jag somnade med 38,5 graders feber i förrgår, fortfarande hostar som en TBC-patient och förmodligen borde ta det lugnt.

Men visst borde jag ändå kunna räkna detta som ett motionspass i min årsstatistik?

P.S. Blå cyklar finns att hyra på samma sätt i Stockholm på sommaren.

4 kommentarer:

Erik Wirdheim sa...

Klart att du skall räkna in det här passet - det var ju en jättecykeltur.

Jag är mer orolig för motivationen med spanskan - förstår jag tidsordningen rätt har du publicerat ditt blobbinlägg mitt under lektionen. Nämen, nämen...
;-)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Rast.

KARLAVAGNEN sa...

Japp! Cykelhjälm ger extra poäng! (he,he...)

Förresten, du skulle ju gå och lägga dig i tid? Vad gör du uppe fondue ätandes mitt i natten? ;-)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Självklart cykelhjälm. Tar med hemifrån som den präktiga svensk jag är.

Också helt sant; jag glömmer bort att gå och lägga mig i tid - fortfarande.