lördag 2 februari 2008

Bara helt crazy liksom.

Ikväll har jag tjatat på en vän att hon borde inte åka taxi hem med den nyfödda utan bilbarnstol i den galna Barcelona-trafiken.

Sedan tänker jag på att jag blivit så präktig med åren. Bilbarnstol. Jämt. Cykelhjälm. Jämt. Flytväst. Jämt. Bilbälte förstås. Jämt. Dessutom tycker att rökning är äckligt. Jag viftar med handen så fort någon röker i min närhet och skyller på att jag har astma (vilket jag inte har).

Men så kommer jag hem och ser min julgran stå så ståtligt och fin på terrassen. Kanske borde jag som svensk skämmas att jag inte plockat ner julpyntet ännu - fastän det är redan är februari.

Nu kom jag på, det är just det som räddar mig från att bli en helt igenom gammal präktig tant. Den får nog stå kvar tills vi tar fram grillen.

Julgranen är mitt livs svar på Sex, Drugs & Rock n´ Roll. Haja hur långt i sin trista vuxenhet man kommit då.

Inga kommentarer: