söndag 17 februari 2008

Namnförslag någon?

Funderar på att byta namn på min blogg. "Barcelona - Stockholm" känns tråkigt.

Har du något roligt förslag som skulle kunna sammanfatta mig och mina inlägg på ett bra sätt och samtidigt låta intressant?

Några egna funderingar:

* Från Stockholm till Barcelona

* Mitt liv i Barcelona

* En svensk invandrare

* Med utsikt över Medelhavet

* En svensk bloggare i Barcelona

* Utlandssvensk och invandrare

* Stockholm i Barcelona

* Totalt ointegrerad

* Att bo i Barcelona utan att kunna spanska

* Svenskare svenskar utomlands

Rösta på din favorit om du inte kommer på något eget. TACK!

14 kommentarer:

Ludde sa...

jag röstar på "En svensk invandrare"

Rosi sa...

en sensk bloggare i Barcelona,
Jag tycker det är kul att läsa din blogg helst när du skriver om barcelona, eftersom jag skall resa dit i April och fira min födelsedag där..så jag hoppas att du skriver lite om vädret i april,
eftersom jag kommer från norra sverige är det lite svårt att veta hur mycket kläder man behöver, det är alltid kul att läsa din blogg.

Annas resa sa...

Jag röstar på att du har kvar samma namn på bloggen! Det låter internationellt och snyggt och sammanfattar en del av vad bloggen handlar om.

Viktoria Löwenthal sa...

Jag håller med Anna, ditt bloggnamn är bra och dessutom inarbetat vid det här laget. Tids nog kanske du flyttar vidare och då blir det ju nödvändigt att byta ändå.

Anonym sa...

Jag tycker att du ska ha kvar ditt namn! "Svenskare svenskar utomlands" var det enda roliga förslaget. Fast som sagt... Barcelona - Stockholm... det känns välbekant och bra!

www.malinrocaahlgren.com sa...

den sista
;)

la linda sa...

jag håller också på svenskare svenskar utomlands :)

Fröken L sa...

Jag gillar "Med utsikt över medelhavet". Låter lockande och inspirerande vilket din blogg är.
Kram Dila

Anonym sa...

Absolut att du skall ha med ordet "Barcelona", det är ju vad din blogg mest handlar om. "Stockholm" är kanske inte så viktigt. Mitt förslag blir "Utlandssvensk i Barcelona". Förstår att du vill byta (även om ditt namn är bra och inte tråkigt!). Man får liksom behov av förnyelse ibland.Och det konstiga är, att det plötsligt händer saker, när man gör förändringar. Kram från en som provat....:)

Erik Wirdheim sa...

"Med utsikt över Medelhavet får mig att tänka på något romantiskt, men ack så långtråkig, fiskarby i Grekland. Om du vill gå i den riktningen föreslår jag "18 våningar över Medelhavet" för att markera att du skriver med äkta storstadspuls.

Men allra mest håller jag med de andra: Barcelona - Stockholm är ett bra namn. Stockholm är inte fel att ha med - det är ju din referensram.

Anonym sa...

"Med utsikt över Medelhavet" eller "En svensk invandrare". Hoppas att lillen snart mar battre. Vickan i Winchester (England)

Anonym sa...

"Med utsikt över Medelhavet" gör att man får en härlig bild i huvudet. Man kan föreställa sig dig sittande med din laptop i knäet på balkongen sippandes på en Sangria och framför dig har du hela Medelhavet.. Härligt! Mitt förslag är annars "Maria i Barca".

Anonym sa...

Jag gillar Eriks förslag - 18 våningar över Medelhavet!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack för era förslag.

Jag tror jag behåller mitt vanliga bloggnamn ett tag till.

Men jag gillar verkligen Eriks förslag: 18 våningar över Medelhavet. Fyndigt.