måndag 11 februari 2008

Som en vanlig spansk familj.

När lillebror får svårt att andas mitt i natten så packar vi ihop hela familjen och åker blixtsnabbt till närmaste sjukhus. Där sitter vi och oroar oss och vyssar lillen medan han får hjälp. Vi har med en liten DVD med Scooby Doo till storebror.

I rummet intill trängs en farmor, en moster, en pappa, en mamma och en annan bebis.

Om vi varit en vanlig svensk familj i Sverige hade ju bara en förälder åkt iväg med bebisen förstås. Men i vårt fall är den ena föräldern läkare och trygg på sjukhus, men talar inte så bra spanska och den andra föräldern börjar gråta hysteriskt på sjukhus, men kan prata någorlunda spanska. Så vi behöver alltid varandra.

10 kommentarer:

la linda sa...

hoppas allt gick bra till slut. trots eventuella tårar och kommunikationsproblem.

Patri sa...

Aj då.. har lilla Ted astma?
Det har jag med ... sedan jag var kankse lika gammal som Ted, nu är jag 26 år och i den tiden jag bodde i Sverige (20 år) var astma fösvunnen tills jag flyttade hit för 3 år sen...
Det konstiga ( eller vanligaste ) är att man alltid får astma anfall mitt i natten... nu när du berättar kommer jag ihåg när jag var liten och vi var på semester i Peru, alla dessa nätter vi "bodde" i sjukhuset...

Hoppas Ted blir bättre snart!! små barn är så starka ... :)

Fröken L sa...

Min son hade förkylningsastma när han var liten, alltså lite för trånga luftrör. Nu är han sex och det är nästan helt borta. Hoppas att din lillkille mår bättre nu.
Kram Dila

KARLAVAGNEN sa...

Falsk krupp kanske? Skit samma om ni ursäktar min franska. Viktigaste är att ni alla mår bra just nu.
Hoppas det!!!

Basilika sa...

Hoppas att Ted mar battre nu.

Anonym sa...

Oj, oj hoppas att han snart är bättre:-)

Såg att min "presentation" inte okm med men ag heter Amelie, bosatt i Stockholm. Har bott utomlands och haft barnen i internationell skola och känner igen mig i mycket av det du skriver. Läser ofta din blogg. Kul att läsa och som sagt var känner igen i mycket av det du skriver...

Anonym sa...

Ta väl hand om er alla fyra!!
Kram

Maria Agrell, Barcelona sa...

La Linda:
Roligt att du tittar förbi.

Patri:
Vet inte exakt vad Ted har. Akut bronkit säger doktorn. För tredje gången på ett år. Ingen har sagt något om astma, men jag vet inte.

Dila:
Om det finns något som heter förkylningsastma så kanske det är det som han har. Helt klart är att hans luftrör är trånga i alla fall. Obehagligt trånga.

Karlavagnen, Bibi och Basilika: Tack för att ni bryr er.

Amelie:
Tack för din presentation, kul att du hittat hit och välkommen tillbaka.

Anonym sa...

Luftvägarna är mest trånga under natten (för mina barn runt två). Mitt äldre barn (Csongor) var ett år när vi åkte först till sjukhuset med ambulans i Sverige, talande språket svagt, så jag känner igen det. Det verkligen kommer att försvinna om några år!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Rita.

Roligt att du hittade till min blogg.

Hoppas du har rätt att andningsbesvären försvinner.

Tack.