torsdag 7 februari 2008

Stockholm - Barcelona

Hemma i Barcelona igen och är lite bekymrad. Jag vill verkligen flytta tillbaka till Sverige någongång. Där har jag ett mer naturligt sammanhang och mina barn får den svenska kulturella identiteten.

Men... jag inser att livet i Barcelona har skämt bort mig. Det faktum att det nästan alltid är ljust, soligt och varmt gör att jag inte vet om jag skulle klara av att leva i mörkret, kylan och regnet i Stockholm.

Har glömt bort hur man kan ignorera vädret, njuta och må bra - inomhus 24/7.

1 kommentar:

Viktoria Löwenthal sa...

Ja du, välkommen till verkligheten. Jag tror att just detta händer de flesta av oss efter ngr år. I början åkte jag bara hem i mars för att riktigt förstå VARFÖR jag inte skulle gå på myten om härliga sverige och flytta tillbaka. nu är det rogge som måste ta sig till sverige i mars för att förstå, han är annars lite sugen varje sommar på att pröva norden..no way josé!