tisdag 26 februari 2008

Tror du jag får se fotboll inne hos min nya granne?

I två års tid har vår granne renoverat sin lägenhet mitt emot oss - utan att bo där. Med tanke på att ingen bott där före honom, så bytte han ju ut ett splitternytt hem.

Fast jag vet inte om det kan kallas en lägenhet egentligen. Tre etage; först två våningar och sedan en terrass på taket. Ägaren är en ung kille från Pakistan och portvakten har skvallrat om att han äger många våningar i kvarteret.

En brittisk homosexuell arkitekt har sprungit in och ut i våningen och projektlett alla hantverkare. Vi har fått titta in och se på.

I helgen var det tre städare där och gjorde fint. De hade dörren öppen och bjöd in mig på förmodligen den sista rundvandringen. Ja, jag gick in förstås och det var en dyr trendig asiatisk inspirerad inredning i färgerna svart, lila och vitt. Jag skymtade material i både sammet och ek.

TV:n i vardagsrummet är 52 tum. Kartongen står i trapphuset. Onödigt stor om du frågar mig.

6 kommentarer:

la linda sa...

han kanske ser dåligt... :) tänker på storleken på teven. ha en bra dag! (och maria, har du ngn mail jag skulle kunna maila dig på, vill be dig om lite råd och bolla ideer) tack! ha en bra dag!

KARLAVAGNEN sa...

Vad är onödigt stor? Kartongen som emballage? Eller TV:n?
Varför bry sig om vilket? undrar jag.

Lite deja vu över inlägget, hade kunnat svära på att du hade det förra veckan redan?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Karlavagnen; jag försökte mest vara lite rolig. surt sa räven... jag gillar att verka lite svensk jantelagsbitter. tycker det är humor.

Och ja, jag publicerade ett liknande inlägg häromkvällen, men valde att ta bort det igen och skriva om.

La Linda: maria(at)agrell.com

KARLAVAGNEN sa...

:-) Då är jag inte totalt knäpp ialla fall...

Mea culpa - jag missade glimten i ögat. ;-)

Anonym sa...

intressant att du valde att förtydliga att arkitekten var homosexuell. Han var alltså inte bara brittisk och arkitekt utan även homosexuell.. jahaja

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym: ja, man vill ju inte göra maken oroligt svartsjuk i onödan ;)