måndag 14 april 2008

Ketchupeffekt.

Det senaste halvåret har jag tagit det lite lugnt med "konsulteriet". Istället har jag pluggat spanska, gjort TV-program, skrivit en bok och tagit hand om familjen. Har parallellt letat nya kunder och helt plötsligt har alla sagt ja eller kanske. Fyra utmanande konsultuppdrag där jag måste visa vad jag kan. Oops.

Är nervös, uppspelt och glad.

Känner att det är dags att lägga in en högre växel. Dessvärre tror jag inte att maken har möjlighet att växla ner just nu. Får se hur vi löser barnens sjuka dagar. I Spanien finns ju inte VAB. Kanske får vi lösa livet med en supernanny, do it the Spanish way.

Eller också ordnar sig allt bara man inte oroar sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas du får vila idag:-) Visst är det konstigt att plötsligt bara händer saker....allt kan vara motigt också ändras allt! Nju´t av allt som händer med bok och jobb!

/Amelie

Anonym sa...

Du har ju hunnit skriva en bok och jobba som programledare på TV, bara det är mer än de flesta hinner förutom att ta hand om barn och hem.

Däremot borde du kanske lägga ner mer tid på att plugga ännu mer spanska innan du stoppar in huvudet i massa nya uppdrag.

Du verkar vara väldigt driftig i alla fall.