tisdag 29 april 2008

New Age lycka.

Tisdag betyder kaffe halva dagen med grannfruarna. Ibland är vi ett stort gäng, andra dagar några färre. Idag träffade jag tysk/franska konstnärinnan Eva gift med en spanjor och italienska smyckesdesignern Beatrice gift med en tysk. Vi har känt varandra i flera år nu och jag känner en stark gemenskap. Vi har alla valt att flytta till storstaden Barcelona, men ingen av oss har någon naturlig koppling till Katalonien eller är gift med någon från orten.

Ett av dagens samtalsämnen var den internationella bestsäljaren "The Secret" (Hemligheten) av Rhonda Byrne. Oprah har pratat om den, Tara har skrivit om den. Jag är som vanligt skeptisk till spirituella sanningar och tydligen finns det komiker som resonerar som jag.

Men vad tycker du?

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Har inte läst "The secret" själv men har träffat många som talat gott om den. Själv är jag nog somdu, Lite skeptisk.
Kram Dila

Anonym sa...

Ojoj de här har jag letat efter hela livet.........finns den på TV-shop?
G