söndag 27 april 2008

Reload.

Om min kropp vore en dator så skulle jag tro att den själv tryckte in Ctrl + Alt + Delete igår. Den bara hängde sig och var slö hela tiden tills den valde att ge upp.

Det spelade ingen roll om jag drack kaffe eller peppade mig med kalldusch. Kroppen ville bara sova. Hela dagen. Mannen tog med mig och barnen ut på picknick i naturen. Jag somnade under ett träd.

Mina knän vill inte heller vara med och leka. De krånglar som om jag vore en gammal elitgymnast.

Min doktor-make tog fram blodtrycksmätare och jag hade 105 i övertryck. 70 i under. Det är tydligen lågt.

Jag skäms när jag vilar.

Men vad ska man göra när kroppen vägrar och skriker stopp?

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Oj, oj. SOm utbränd känner jag igen vissa symptom. Ta det lugnt och vla, vila, vila. Du vill INTE hamna där jag är just nu och har varit det senaste året (och antagligen kommer att vara ett år eller två till...)
Ta hand om dig och ta bort den där Luther på din axel som sitter och säger åt dig att vara en duktig flicka!

Fröken L sa...

Lyssna på din kropp och tillåt dig vila. Du verkar ha ett liv i högt tempo men ibland måste man bara kunna ta det lugnt. Hoppas du piggnar till snart!
Kram Dila

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.

Lite förvånad jag blev igår för att jag inte orkade någonting, lika förvånad blev jag idag när jag plötsligt var pigg igen.