måndag 12 maj 2008

Integrerad.

Jo, men jag börjar ju fatta att vi måste integrera oss för att fullt ut kunna njuta av Barcelona. Våra närmsta katalanska vänner ger också vårt liv den där extra goda lokala kryddan.

Igår blev maken och äldsta sonen bjudna på Barça match av Joaquim, vår bästa katalanska vän i stan. Barça mötte Mallorca på Camp Nou

Joaquims familj har någon speciell form helårskort, vilket som bonus innebär att maken kunde parkera vår gamla bil under stadion, precis intill spelarnas bilar, istället för att irra runt i timmar för att hitta en parkering.

Att Eto'o och Thierry Henry och resten av spelarna är sponsrade av Audi märkte han när han klev ur sin bil alldeles intill deras Q7:or. Kanske skulle jag ha bett honom att lägga ditt ett kärleksbrev på Thierrys bilruta ;)

Sonen såg när Xavi gick ur sin bil upp till omklädningsrummet och var mäkta imponerad.

Sedan fick maken och sonen sitta på de bästa platserna alldeles ovanför spelarbåset.

Fast det var ju synd att Mallorca vann. Hejaklacken viftade med svarta flaggor.

8 kommentarer:

Unknown sa...

vilket sammanträffande. var också och såg matchen igår med min Max, tack vare en "barca-socio" på jobbet. inte lika fin parkering till bilen men likväl läktarplats bakom spelarbåsen. en riktig äkta far-son-pryl.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Nämen... hur gammal är er Max?

Unknown sa...

jomän... Max fyller 5 i maj och hans storasyrra Annie fyller 7 i juli.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ni är väl också en helsvensk familj boende här i Barcelona vad jag förstått av dina tidigare kommentarer.

Så konstigt att vi inte stött på varandra någongång här i stan.

Men ni flyttar hem redan till Midsommar tyckte jag du skrev tidigare.

Det hade ju varit kul om vi hade hunnit träffas.

Unknown sa...

vad har du för emailadress?

Maria Agrell, Barcelona sa...

maria(at)agrell.com

Anonym sa...

Sorry, missade mitt namn i den tidigare kommentaren...

Anonym sa...

Virrpanna, här kommer kommentaren som jag inte fick iväg utan mitt namn tidigare...
Hjälp mig att reda ut ett stort frågetecken jag har efter min första weekend i Barcelona. Är verkligen alla spanjorer helt oserviceinriktade? 8 av 10 barcelonabor jag mötte på restauranger, barer, i affärer o s v var helt ointresserade av att ge någon som helst service. Jag försökte göra mig förstådd på både hyfsad skol-spanska och engelska men det resulterade bara i axelryckningar, bortvända ansikten och i de värsta fallen att personen i fråga försvann ut på lagret och ej kom ut igen. Tråkigt att detta lade en dålig stämning över ett annars helt fantastiskt besök i din vackra hemstad. Vi bodde kanon på Carrer de Santa Anna i hyrd lägenhet. Gjorde alla måsten (Casa Batlló bäst - kändes som att gå in i en magisk dröm). På ett ställe fick vi dock excellent service, två härliga servitörer på Ciudad Condal var verkligen guld värda. Snälla försök förklara varför spanjorerna gör på detta viset.