tisdag 27 maj 2008

Projekt A.

Innan jag börjar nästa stora jobbuppdrag, har jag en grej på min to-do-list som jag funderar på att ta tag i.

Det handlar om årsfotoböcker. Ligger några år efter. Sedan lillebror kom har jag inte hunnit med detta. För att dokumentera livet har jag istället prioriterat bloggen, boken och små enklare fotoalbum.

Men kanske det är dags nu. Avvaktar med 2006. Tror jag börjar med årsbok 2007 idag. Har 3220 bilder från ifjol. Och då har jag redan rensat två gånger. Hrm.

Siktar på att ta fram de 300 bästa bilderna. Förhoppningsvis är jag klar innan semestern börjar någon gång i juli.

Har tidigare använt Fotoprix för att göra enklare fotoböcker, men funderar på att övergå till Myphotobook. Salomon tipsade också om ett bra bildvisningsprogram, FastStone Image Viewer, som känns som att det kan effektivisera bildgenomgången.

Att börja med ett sådant här ligga-flera-år-efter-redan-innan-man-startar-projekt känns som ett stort steg att ta.

Fast å andra sidan är det bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Nu blir du allt förvånad, det är bara lilla mamsen som är på tråden. Allt verkar ju hyfsat med dig, och faktiskt även med mig. Som du säkert redan vet är jag nu hos din käre bror m. fam. och lånar nu hans dator. Hade jag bara någon närstående därhemma som jag kunde ropa på om krångel uppstod skulle jag genast införskaffa en dator, men i nuläget, nej.

Puss Mamma

Maria Agrell, Barcelona sa...

Nämen, det var det värsta. Vad kul med en kommentar från dig här på bloggen mamma. Den första. Det ska jag fira!