torsdag 3 juli 2008

Om en vecka är det dags att växla ner - men först ökar vi farten.

En vecka kvar till semestern börjar. Med tre uppdragsgivare parallellt har jag faktiskt slitigt rätt hårt på sistone och det ska bli skönt med vila i Sverige.

Undras bara om jag hinner göra allt på min to-do-list tills dess... igår fick jag dessutom mer att sysselsätta mig med.

Vid tolvtiden knackade nämligen spanska Skattemyndigheten på dörren, jag fick signera och ta emot information om att jag har revision av min bokföring för 2007. Alla papper ska vara inlämnade inom en vecka.

Försöker tänka att utmaningar stimulerar hjärnan, vilket gör att intellektet hålls vitalt längre.

4 kommentarer:

Eva sa...

Åååå, jobbigt!!

Anka men också Farmor Anka och därefter mormor Anka sa...

Snälla vän, säg inte att du på riktigt inte använder dig av en riktigt bra och vänligt inställd "gestor"! Vad det nu kan heta på katalanska. Jag har 18 års erfarenhet, tro mig. Det lönar sig många gånger om.

Denna yrkesgrupp vet hur lagen ska tolkas (utöver hur den skrivs) och det är därför den finns till. En vanlig jobbande dödlig hinner inte.

Sköt du om ditt jobb, skriv dina fakturor och se till att du får betalt. Kasta in papperskriget till proffs. Du kommer inte att ångra dig.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Dina; ja, eller hur. Sånt är alltid lite ångest.

Farmor Anka; jo, jag har en duktig revisor som sköter både min bokföring och min deklaration, så förhoppningsvis behöver jag bara signera... men jag vill ändå gå igenom dokumentationen en sista gång för att dubbelkolla att allt stämmer.

Eva sa...

Bra Maria! Man ska alltid vara insatt i sin ekonomi, jag börjar så smått nu;)