onsdag 2 juli 2008

Svenska POSTEN tänker åt mig - medan den spanska inte verkar tänka alls.

Ibland är det tur att det finns dem som tänker åt mig.

Som den svenska Posten till exempel. I förrgår skickade jag Max bok till mormor. Skrev rätt namn, rätt gata, men mitt eget spanska postnummer och staden Barcelona istället för Örnsköldsvik i adressfältet.

Tänk så förvirrad jag måste vara...men paketet kom fram ändå! På två dagar härifrån Barcelona. Posten i Sverige måste ha googlat mammas adress på Eniro.se, eller ha värsta superdatorn, vet inte, men att paketet hittar rätt person bland 8 miljoner människor när jag skrivit helt fel postnummer och en ort utanför Sverige tycker jag är rätt imponerande.

Hade motsvarande incident i Barcelona. Fast den spanska posten är inte lika effektiv. Det tog nämligen 2 månader för ett paket att komma fram. Anledningen var att avsändaren hade skrivit min gata, fast nummer 16 istället för nummer 18, eftersom jag bor på 16:e våningen, så blev det förvirrig. Med rätt postnummer och ort förstås.

När jag till slut får tag på rätt person på posten så förklarar han att hur ska de rimligtvis kunna veta var paketet ska med tanke på att adressen ÄR HELT FEL enligt honom!!!! Hus nr. 16 istället för nr. 18. Såklart paketet blir liggande på lagret som straff...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min dotter fick ett vykort med för och efternemn och namnet på vår lilla by med ca 500inv i södra Sverige (det stod inte ens Sverige på kortet) och det kom från en kompis i Sydafrika!! Mycket imponerande, eller hur? Hälsn Gunilla

Anonym sa...

Vi har ett ovanligt efternamn i min familj och när jag var tonåring skröt jag såklart om det och kompisar testade att skriva mitt namn & helknasiga adresser och korten kom alltid fram! Posten har alltför dåligt rykte! Heja Posten!