lördag 23 augusti 2008

JAG AB

Läser senaste numret av Passion for Business och blir lite nojig. Där finns en artikel om att man bör tänka på sitt personliga varumärke. Själv jobbar jag ju med både PR och branding till viss del för företag, men jag har inte riktigt reflekterat över mig själv som varumärke. Och framför allt har jag inte koll på vad det innebär.

Vad är ett personligt varumärke?

"Det folk säger om dig när du inte är i rummet"
svarar varumärkeskonsulten Christina Saliba:

Hjälp, tänker jag, menar hon att man kan få folk att säga goda saker bakom ens rygg? Jag förutsätter alltid det motsatta.

Eller förresten, jobbmässigt brukar jag oftast höra på omvägar en del goda omdömen, men däremot när det gäller mig som person har folk i alla tider sagt att jag är lite för mycket. Vad det nu innebär.

För stor? För rolig? För pushig? För driven? Förmodligen att jag tar för mycket plats. Och har en hand i varje syltburk.

Man kan ju ligga lågt också, om man skulle vilja det. Men det är inte min grej. Den sociala leken är för rolig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar barcelona!!

just nu älskar jag oxå Sydney

läs om vad jag har för mig på

nereunder.blogg.se

Anonym sa...

Mmm fast är det inte så för alla? Jobbmässigt får jag också bra omdömen men privat vet jag att folk säger att jag är för direkt, för this and that, och jag tror inte jag är en sån som tar så mkt plats som du. Folk med låg självkänsla har svårt att acceptera andra som de är tycker jag, och folk med låg självkänsla finns det gott om. Så hoppas inte du tänker på det alltför mkt (men det tror jag inte). Ha det bra! Therese