lördag 20 september 2008

Fotobok år 2007 snart klar.

Tror jag vet en annan anledning till att jag inte bloggar lika ofta längre. Jag orkar nämligen inte ha flera kreativa projekt aktiva samtidigt. På dagarna jobbar jag ju på kontor och ända sedan jag kom hem från Sverige har jag suttit halva nätterna med att skapa fotoalbum för år 2007 med hjälp av Photobook.

Hittills har jag skapat 225 sidor och jag har betat av alla månader förutom december. Så snart snart snart är jag klar. Boken kommer att innehålla 250 sidor och ha storleken 30 x 30 cm.

Men hjälp vad många timmar jag suttit och fixat. Kanske 100. Och programmet har krånglat, stängt ned sig själv och så fort jag sparar dokumentet så hänger sig datorn 5 minuter. Kanske är för att jag har en personlig layout på varje sida istället för deras templates.

Bloggen har jag använt för att minnas när jag gjorde vad. Som ett levande uppslagsverk över mina dagar de senaste åren.

Såg nu att boken kommer att kosta 2999 SEK. Hrm, rätt dyrt. Men man får väl jämföra med om man skulle ha framkallat alla bilder, köpt album, fotohörn etc och då känns det rimligt.

Dessutom blir det fint bokomslag i linne.

Inga kommentarer: