tisdag 23 september 2008

Jag har alltid tid att blogga om komplimanger.

Sist jag och min man bråkade kallade han mig slö (med en svordom framför som förstärkning till och med). Bara för att han gärna åker till fyra länder på en vanlig arbetsvecka, så kan han ju inte kalla mig slö för att jag helst vill bada i poolen istället för att sitta i bilkö med skrikande ungar till ett nytt ställe varje helg. Men ok, jag säger också elaka saker ibland.

Med äktenskapstjafset färskt i minnet blev jag extra glad när jag blev utsedd till en av Shadows favoritbloggare med motiveringen:

Barcelona – Stockholm
Maria har många järn i elden. Jag blir orolig ibland för att elden ska kvävas, men hon blåser liv i den och håller ett tempo som få människor skulle klara av. Var får hon all sin energi från? Mamma, fru, affärskvinna och expat i Spanien. Hon reser mer än vad jag gör och hennes vänkrets är stor. När jag tycker att det känns jobbigt, så gör jag en sväng över till Marias blogg och får nya krafter. Superwoman! Glöm inte att köpa hennes bok också!


Det tackar jag för :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

'superwoman'... jösses. Uppmärksamhetstörstande och supertröttsam är vad du är. Vad handlar allt detta med din blogg egentligen om? Jag menar mer än ditt oerhörda behov av att visa upp hur duktig du är?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym: puss puss. alldeles riktigt. tackar för besöket. välkommen åter.

Maria Agrell, Barcelona sa...

P.S.

Du förresten, du är inte anonym på Internet; jag vet att du bor i Katalonien, läser min blogg med din Firefox webbläsare och har Telefonica som din ISP-leverantör. Din IP-adress är också synlig.

Eftersom vi svenskar här nere känner varandra rätt väl så kan du väl berätta vad du känner nästa gång vi möts IRL istället för att skriva "anonymt".