tisdag 11 november 2008

Till dig från Djursholm som googlat: Barcelona blogg.

Får en hel del läsare som trillat in på min blogg för att de googlat på Barcelona. Stackars dem. Hamnar hemma i vardagen hos en helt vanlig oglamourös småbarnsfamilj med mysko sjukdomar. Enda skillnaden mot vanliga Svenssons är att vi inte får några VAB-pengar från Försäkringskassan. Inte heller får vi egentligen vara lediga från våra jobb. Förmodligen får vi sparken istället - och hamnar hos Soc. Om vi nu hade kunnat katalanska, så att vi hade förstått hur man fyller i bidragsblanketterna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har slutat läsa din blogg. Förlåt, det är inte ditt fel utan bara så enkelt att jag inte har tid eller att jag prioriterar annorlunda kanske men mest av allt därför att ditt liv helt plötsligt verkar så lyxigt. Trots sjukdomar och trasig vattenberedare eller vad det var, (jo jag gjorde en snabb update)
Men det är nog bara så att mitt liv inte är lika lyxigt längre....

Maria Agrell, Barcelona sa...

Malin, hur kan rimligtvis mitt liv upplevas lyxigt just nu?

Däremot förstår jag verkligen om du har bättre saker för dig än att läsa vad jag håller på med.

Är du en Malin som jag känner?

Anonym sa...

Hej Maria. Det är inte jag som har skrivit ovanstående kommentar..jag är alltså malin...ramons malin...jag läste däremot att du förutom alla dessa sjukdomar även har problem med moms..jag hjälper dig gärna om jag kan..jobbar en hel del med olika typer av eumoms situationer i mitt nya jobb. Säg bara till så ska jag försöka att kolla upp momslagar som gäller inom eu. Ps. jag är en gammal och trogen läsare av din blogg..och kommer att så vara. Krya på dig och barnen...vad jag förstår har Henrik icke drabbats. Sköt om dig. Kram! Malin i Långedrag, göteborg.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Malin, jag mailar dig om detta. Tack. Kram. Maria