måndag 17 november 2008

En lista på saker som går blixtsnabbt här i landet:

1) Biltjuvar på moped - de stoppar in kniven i bildäcket innan man hinner se dem.
2) Hissdörrar - de stängs alltid innan man hinner gå in och man blir klämd.
3) Servitörer - plockar bort kaffekoppen innan man druckit klart.
4) Bilar/motorcyklar - alltid kors och tvärs hit och dit och byter fil utan att titta i döda vinkeln - supersnabbt.
5) Katalanska - när folk pratar hinner jag inte höra av de säger, fast det beror ju inte bara på farten förstås.
6) Telefonicas telefonkundtjänst - de lägger på luren innan man fått svar på sin fråga.
7) Ficktjuvar - en Barcelona klassiker.

5 kommentarer:

Aurora sa...

Och det går även blixtsnabbt att bli arg på Telefonicas kundtjänst...

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja verkligen. Ha ha.

Anonym sa...

jag är så himla glad över att inte behöva lära känna Barcelonas ficktjuvar när jag var där.... var faktiskt beredd på att göra det.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Annelie, efter snart fyra år i Barcelona har inte heller jag mött någon ficktjuv. Bara man är aktsam så går det oftast bra. I Stockholm däremot har det hänt mig. På Lydmar under lunchtid. Totalt otippat.

Anonym sa...

Men kan du katalanska nu? Var det svårt? Jag kämpar och kämpar men det går inte så bra. :( Idag skulle jag till klassen med är lite trött och ledsen efter en jobbig dag.