onsdag 26 november 2008

Mitt friska finger.

Jag kanske är gammalmodig eller bara lite för svensk, men inte skulle jag säga att mitt finger ser normalt ut. Jag har slutat äta antibiotika efter 17 dagars behandling och jag behöver inte längre gå till vårdcentralen varje dag för att lägga om såret.

Bilden togs alldeles nyss och både min doktor och sjuksköterska säger att åh, vad fint det ser ut nu, du har inte längre ett öppet sår så du behöver inte komma hit mer.

Kanske är det så att en doktor botar bara sjukdomar, inte kroppsdelar som redan är döda! Fingret gör inte ont längre, så jag ska väl bara hålla tyst och vara tacksam för att de inte kapat av det.

P.S. Det gula är inte infektion utan jod men ändå...
P.S. Förlåt om ni äcklas, men tänk på stackars mig då som har skiten på min kropp hela tiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uff, såg inte trevligt ut det där inte... Men du kan ju glädja dig åt att det inte gör ont, undvi bara att kolla på fingret. Typ, ha vantar på dig jämt. Eller ha handen i fickan dygnet runt. Typ. ;)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag har värsta största plåstret. Måste det för att skydda fingret säger doktorn.