måndag 10 november 2008

Sjukstugelivet del 2

Jag är mör. Fingret gör ont. Läppen gör ont. Magen krånglar. Halsen gör ont. Ögonen är fulla med bakterier. Jag käkar 600 mg ibuprofen var 8:e timme + antibiotika både i munnen och ögonen. Jag mår illa.

Storebror har jätteont i munnen och vill varken äta eller dricka. Vi håller tummarna att han inte kommer att bli lika sjuk som lillebror.

Den lilla ser fortfarande ut som sju svåra år i ansiktet men är hur pigg som helst och drar fram alla saker som finns och äter sju glassar per dag.

Något positivt?

Ja, jag är tacksam att lillebror överlevde typ pesten förstås.

Och eftersom jag varit hemma nästan dygnet runt har jag hunnit tvätta 6 maskiner per dag. All översvämningstvätt är äntligen borta. Tvättar den sista duken nu. Jag byter också alla sängkläder varannan dag, eftersom blodet från alla blåsor måste bort, för att minimera smittspridning. Men trots det är tvätthögarna inte så stora.

När små tvätthögar är det mest ljusa i en persons liv så fattar ni hur lång ifrån Miami jetset liv jag lever just nu.

Snälla, peppa mig lite.

3 kommentarer:

Eva sa...

Stackars er! Det kommer bli bra snart, även om det kanske inte känns så just nu. Snart kommer julen och då kommer ni ha det jättemysigt och alla kommer må bra. Ni kommer också njuta med av julen i år för ni fått kämpa så mycket innan. Om du behöver hjälp med något så finns jag här, vale?

Var dags glimtarn sa...

Kicka ut sjukdomarna genom fönstret! Håller en tumme att du snart även får fingret tillbaka :)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.