måndag 22 december 2008

Någon myntade uttrycket prestationsbaserad självkänsla.

Nu är det måndag och årets sista arbetsdag för min del. Får inte lika mycket gjort som jag skulle vilja.

Jag gillar att känna mig duktig och mitt huvud kan ibland växa sig jättestort när jag gjort något bra. När jag känner att jag inte presterar känner jag mig inte bara slö utan absolut helt värdelös. Det finns sällan något mellanläge.

Folk brukar undra hur jag hinner med allt. Tycker inte själv att det stämmer. Men kanske kan det uppfattas så eftersom jag är inblandad i mycket.

Tror tricket är att jag litar på andra och delegerar. Och jag är ett proffs på att planera.

Men jag måste jobba med självkänslan. Jag borde ju duga även när jag inte är på topp. Åtminstone nu när det snart är jul och allt.

Inga kommentarer: