måndag 26 januari 2009

Kan man överföra bilderna från min PC till min Mac via en portabel hårddisk?

Jag sitter och tittar på min nya MacBook Pro. Eller snarare paketet. Vågar inte starta den. Är så rädd att datorn ska bråka när jag installerar program-varorna och kopplar upp nätverket så jag väntar tills en dag när jag känner mig stresstålig. Dessutom var det 20 år sedan jag ägde en Mac och har inte riktigt koll på gränssnittet.

Lådan med datorn i ser fin och stilren ut i alla fall.

Och lillebror sover sött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är bara att plugga in en extern HDD och kopiera via den. Eller, så överför du via ditt (wifi)nät från den gamla datorn till den nya.

Snabbaste sättet att bli vän med din Mac och OS X gränssnitt är att köra ALLA guider som medföljer. Plus några till. Och ledsnar du kan vi installera Windows XP i ett fönster som du kan köra om det något program du vill eller måste använda - som inte finns till Mac. Varför välja? Kör båda - samtidigt. Det som passar bäst för det du gör för stunden. ;-)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Salomon. Jag kommer nog att knacka på din dörr och skrika på hjälp...