tisdag 27 januari 2009

Mellan mina tre digitala världar.

Just nu skriver jag på min jobbdator, en liten Sony med engelskt tangenbord som jag använder för mitt senaste uppdrag, hemma har jag min gamla Dell dator där hela mitt digitala liv existerar och inom kort måste jag börja föra över de viktigaste dokumenten till min nya Mac som framöver förhoppningsvis kommer att kännas som min nya förlängda kroppsdel.

Idag skedde det första avgörande steget i och med att jag numera hämtar hem mailen till min Mac. Det är stort.

Känner hur beroende jag är av att ha allt samlat på samma ställe. Köpte ett USB-minne på 16 G igår.

Det tog 1,5 timmar att ladda över alla fjolårets 3000 bilder från min PC till USB-minnet. Sedan tog det endast 30 sekunder att ladda över samtliga bilder från minnet till min Mac.

Tror min nya Mac fjäskar för mig.

1 kommentar:

Nic's NEWs sa...

Grattis på din nya Mac. Jag har samma data men lyckades hälla te på den idag - få se om ett par dagar om den klarade sig, eller inte. Njut av din länge, gör inte som jag.....