måndag 26 januari 2009

Min man är en duktig pappa.

Förra helgen var min man i London. Då lagade jag mat hemma och sedan gick vi ut och åkte på rutschkanorna i parken här intill. Det var helgens sammanlagda äventyr. Det blev med andra ord en väldigt lugn helg.

Denna helg var jag i Stockholm. Min man var hemma med barnen. Och vad gjorde han tror ni?

Lördag morgon tog de bilen fem mil norrut, tog in på ett spahotell och under helgen hann grabbarna: simma på badhus, hyra cyklar och åka runt i naturen, klättra in i en av Europas äldsta grottor med guide och innan de hämtade mig på flygplatsen åkte de fyra mil söder om Barcelona så Max fick spela fotboll några timmar med en av sina bästa kompisar.

Mina söner lekte varken med Nintendo, Wii eller såg en film under hela helgen, vilket inte riktigt var fallet när jag var hemma själv med dem.

Jag förstår inte var min make får sin energi ifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att fá mat och áka rutschkana är ju skitbra, mer behöver de smá liven väl inte egentligen. Jag kunde inte komma pá vad jag skulle göra med mina smá en dag förra veckan, sá de fick baka en chokladkaka till mig. Helt själva. Jag kan/orkar inte baka sá jag var nöjd och de var sá stolta. Det där lilla i livet och mammas fulla intresse är viktigt.
Kram,
Lena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Lena, du är då en sann vän. TACK o tack.

Längtar fortfarande efter dig!

PUSS o puss.

P.S. Smakade chokladkakan gott?