fredag 9 januari 2009

Min äventyrliga ungdom gör sig påmind när jag planerar businessfrukostar i Hamburg.

Just nu jobbar jag med att förbereda Living Labs Global Matchmaking Summit i Hamburg i slutet av nästa vecka.

Mitt första besök i Hamburg var för ungefär 15 år sedan när maken (som då bara var min pojkvän) och jag liftade runt i Europa. Det började skymma och få förare vågar plocka upp liftare när det börjar bli mörkt, så vi fick helt sonika sätta oss ned och sova en natt vid en bensinpump på en stängd mack norr om stan och lyssna på regnet som öste ned.

Nästa vecka kommer förmodligen Hamburg att upplevas något annorlunda.

P.S. Dagen därpå stannade en BMW som körde oss i 200 knyck ända ner till Geneve i ett svep och vi lyxade till i en härlig svit med utsikt över sjön. Det är kontrasterna som kryddar livet.

Inga kommentarer: