måndag 26 januari 2009

Premiär

Skriver nu mitt allra första blogginlägg på min nya MacBook Pro. Känns mäktigt med det lysande tangentbordet och den fantastiska upplösningen.

Det tog 3 minuter från det att jag startade datorn tills dess att nätverket fungerade och jag kunde skicka mail från mailprogrammet i Mac som jag aldrig använt tidigare samt surfa ut på nätet. Rekordsnabb uppstart med andra ord. Wow. 

Förälskelsen från butiken håller i sig. 

Jag letar nu bara några knappar/funktioner som jag är beroende av på PC: print screen (för att göra skärmdumpar), Ctrl + C, X, V (för kopiera, klippa, klistra etc), höger musknapp (där man brukar hitta allt) och delete. Berätta gärna om ni vet, tack.

1 kommentar:

Anonym sa...

istället för ctrl håller du in cmd (2 tangenter till höger om ctrl) för att kopiera, klippa ut osv.. det var vad jag kunde! oh well! Lycka till med datorn! mac är bra (och fin, hehe)!