söndag 25 januari 2009

Reconnectat. (prova översätt min svengelska du kära google om du kan)

Jag blir lika förvånad varje gång jag är hemma i Sverige och jag träffar folk som har betydligt bättre koll på mig än vad jag har på dem. Gamla bekanta som jag inte träffat på flera år kommenterar bilderna på oss brudar i Miami och kramar om mig varmt. Det känns märkligt och jag blir glad att människor bryr sig och orkar surfa in här och se hur jag har det, även om de är för blyga för att ge sig till känna med en kommentar online. Roligt att ni berättar det för mig när vi ses i alla fall. Tack.

4 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Snabbuppdaterar mig på mina grannbloggar (ja jag som bor utanför räknar mig fortfarande som granne till alla inne i stan) och blir som alltid fascinerad över hur liten världen är och hur band knyts worldwide och till slut ser jag här en länk til Golden Gekko som leder till min äldsta dotter Junias gudmödrar Betty och Rossy!

Hoppas boendesituationen löser sig, jag skulle också säga Vallcarca i ert fall, underbara stora villor med romantiska rosprunkande trädgårdar. Och ändå mitt i stan (du kan ju se havet därifrån och cykla till jobbet i born inga problem, väldigt mycket värre på hemvägen dock...!!!).

Anonym sa...

vilken harlig blogg! sjalv ar jag utlandssvensk har i bangkok sedan fyra mander tillbaka. hur lange har du bott utomlands, langtar tillbax till sverige nat?

Tove sa...

Hej! Vill bara berätta att jag läst ut boken. Måste säga att det blir annorlunda att läsa dina inlägg i bokform. Trevligare och mysigare på något sätt. Jag har skrattat gott och igenkännande många gånger. Har funderat lite över din boendefråga och tycker nog att du skall ha mod att stå på dig att bo i stan så länge din man reser så mycket. Kan klart förstå din oro att bo själv tidvis i dessa tider av grymma inbrottsligor. Att ha hus kräver också mycket jobb. Sedan tillkommer ju resor till/från skola/jobb som också tar mycket tid i anspråk. Inte vet jag om du blir klokare av detta... By the way så har du en ny award att hämta hos mig.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Victoria: Vallcarca, villor mitt i stan, låter som Djurgården, fint men dyrt. Tack i alla fall.

Fru Bangkok: TACK! Vi har bott i Barcelona i 4 år och jag längtar inte tillbaka, men jag vet att vi kommer att flytta tillbaka så småningom, så jag försöker njuta av den tid som är.

Tove: Vilken fin komplimang. Det får bli ett eget inlägg på bloggen. Funderar vidare kring boende. Tack för din input. Ska också kolla upp "Awarden". Kul. Tack.