söndag 18 januari 2009

Sitter här och väntar på "jippie, hurra, äntligen"-kicken.

Jag hade förväntat mig en lyckokänsla när jag tvättat mig igenom högarna med smutstvätt och nu äntligen ser botten på tvättkorgarna. Men den sensationella känslan uteblir.

Man skulle kanske kunna jämföra det med en av mina vänner som sålde sitt bolag och fick 70 miljoner cash på bankkontot. Jag undrade hur det förändrat hans liv och han svarade att han köpt en cykel men i övrigt ingen skillnad. Nu var det ett tag sedan och visst blev det liiiiite större skillnad och han njuter rätt fint av livet på underbara semesterställen runt om i världen.

Kanske får mina tomma tvättkorgar samma sköna effekt bara jag väntar några dagar och märker att barnen faktiskt har rena kläder att sätta på sig på morgonen.

Inga kommentarer: