onsdag 18 februari 2009

Business vs Raggning.

Jag jobbar ute på Mobile World Congress denna vecka. Mässan består av 95 % män, 2 % unga fotomodeller som står halvnakna i olika montrar och inte pratar och sedan vi 3 % kvinnor som jobbar i mobilbranschen och försöker göra affärer i en mansdominerad värld.

I den miljön behöver man varken vara ung eller snygg för att bli uppvaktad... om man uttrycker det milt.

Helt plötsligt känns det oerhört befriande att vara en vuxen etablerad medelålders kvinna. Ännu bättre om jag hade varit ännu äldre och ännu rynkigare.

Tror min tre år för tidiga 40-års kris redan är över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter underbart Maria! Själv ser jag ut som om jag är i 25-årsåldern, när jag faktiskt är 30. Det är väl bra tycker vissa men här i Spanien så ser jag ändå fram emot att se ut som en mogen respekterad kvinna! Det gäller att stå på sig på jobbet kan jag säga...

Ha så kul!

Anonym sa...

Så det blev bingo även med mobilbrillor på?.......Coolt!
Du är även snygg utan brillor
G