tisdag 3 februari 2009

När jag var liten hade jag en kassabok där jag skrev upp alla mina inköp, t.ex. Hubbabubba, 25 öre.

Vi ska börja se över vår ekonomi i vår familj tänkte jag. Borde skriva upp vad jag handlar och ändra mitt konsumtions-mönster. Vet inte riktigt om jag lyckats särskilt bra idag.

Köpte först en Skypetelefon för närmare 3000 SEK, men jag tänkte att den framöver kommer att spara in pengar åt oss, eftersom det är billigare att ringa via Skype och har jag en bra telefon som funkar utan dator så kommer vi att använda den oftare...tänkte jag.

Sedan blev jag medlem i Madonnas fanclub för 45 dollar för då skulle man tydligen få möjlighet till förköpsbiljetter till hennes turné i sommar, men precis efter att jag betalt fick jag reda på att jag skulle ha blivit medlem redan i april förra året om jag skulle ha en chans till förköp. 

Vill gärna se Madonna den 21 juli i Barcelona och/eller den 9 augusti i Göteborg beroende på till vilken jag lyckas få biljetter. 

Och just nu sitter jag och snurrar runt på olika resmål och har AMEX-kortet bredvid mig för att kunna shoppa loss någon resa till Zürich, San Francisco och/eller Asturien.

Ja ni fattar. Mitt sparande går sådär. Och jag som var en sådan duktig flicka när jag var liten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte värt att spara längre.;(
Jag sättter nu sprätt på alla mina sparpengar;)

Lever VERKLIGEN här och nu!!!