torsdag 5 februari 2009

Ni får ursäkta mig.

Jag har tappat min blogginspiration. Skriver ointressant. Ingen glöd. Förmodligen suger mitt krävande jobb min energi. Cyklar vanligtvis hemifrån kl. 8.30 och kommer inte hem förrän kl. 20.00 som de flesta andra heltidsarbetande katalaner med nära till jobbet... 

Men jag ska verkligen inte klaga, har bra betalt, internationell arbetsmiljö, kreativa utmaningar och intressanta arbetsuppgifter. Dessutom har jag möjlighet att arbeta hemifrån emellanåt.

Det är bara det att jag alltid vill finnas tillgänglig för mina barn och samtidigt vara duktig på jobbet. Ska det vara så svårt att kombinera utan ett ständigt dåligt samvete för det ena eller andra?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hola!

Tänkte eftersom du bor i Barcelona så kanske du kan tipsa om något bra hotell som inte är svindyrt :) och tömmer hela reskassan. Vill ju ha kvar pengar till shopping. Längtar så efter lite miljöombyte och Barcelona är en sådan härlig stad.

Mvh

Anna

Anonym sa...

Det är en svår kombination:-( Tror aldrig att man kommer att lyckas helt så det är bara att göra sitt bästa och inse att det är bra nog! Och försöka tänka så som i ett mantra när paniken kommer....och ja det dåliga samvetet det föddes i samma sekund som man födde sina barn....finns alltid där mer eller mindre men jag tror att vi kvinnor är för duktiga på att tänka på allt vi borde göra och inte se faktiskt det vi gjorde och vara nöjda med det. Tror attd efelsta av oss faktiskt är helt ok mammor även när vi känner oss som de sämsta och även på jobbet!

kram / amelie

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anna, jag har tyvärr bara koll på det som är dyrt i Barcelona.

Amelie, tack för peppet.