torsdag 26 februari 2009

Om man inte snabbar sig är man tydligen tillbaka på ruta ett.

I somras gick jag till en fantastisk tysk doktor för att undersöka mitt knä. Hon var oerhört noggrann och skrev en massa remisser för att jag skulle bli ordentligt genomgången.

Under hösten har jag tagit hundra prover och gjort röntgenundersökningar på halva kroppen.

Jag har kanske inte varit världens snabbaste, men efter fyra, fem laboratorium-besök, har jag äntligen fått alla provsvar och röntgenbilder i handen och behöver bara besöka min remitterande läkare för att förstå hur svaren ska tolkas och bestämma hur vi går vidare.

Ringer Dr Benning för att boka tid. En telefonsvarare meddelar att kliniken har upphört.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen, har Benning slutat? Utan att meddela sina patienter? Vad synd, jag gillade verkligen henne.
Lena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, eller hur? Hon var underbar.

Tove sa...

Det där kan hända även om man är snabb! Själv gick jag till en tandläkare med en trasig tand som lagades provisoriskt och en porslinstand var beställd. När jag kom tillbaka för nästa besök fanns inte kliniken kvar. Borta! Många hade förskottsbetalat många pengar men som tur inte jag. Efteråt berättade min nuvarande tandläkare att han "dragit vidare" till Barcelona. Så se upp för en kubansk tandläkare utbildad i USA....