torsdag 19 mars 2009

Mat och folk.

Stockholm har god mat. Jag har ätit flera kilo. Och svenskt härligt godis. En sammanfattning.

Måndag:
* Fika: Kaffe och dumlekola på Arlanda.
* Middag: Röding på PA med Jens. Hälsade på twittrarna Johan och Henrik. Drack kaffe med Hamid.

Tisdag:
* Frukost: Bacon & ägg på hotell Clas på hörnet.
* Fika: Kaffe på Locanda, Mäster Samuelsgatan med Sascha.
* Lunch: Ceasarsallad på Mäster Anders med Suzanne.
* Afterwork: En dagens på Royal Viking med Sascha, Lena och Mats.
* Middag: Toast Skagen och smarrig drink på Gondolen med Patricia.
* Efterrätt: Smågodis från 7Eleven.

Onsdag:
* Frukost: Bacon & ägg på hotell Clas på hörnet med Cecilia.
* Lunch: Lax med dillpotatis på Riche med Thomas. Såg stiliga blivande prins Daniel några bord bort.
* Fika: Kaffe och morotskaka på Arlanda. Själv.

Somnade på planet och åt ingenting.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vi inte fika en dag så du kan introducera Twitter för en som är nyfiken?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Absolut. Men det är inget krångligt.

Registrera dig och börja direkt här: www.twitter.com

Men fika kan vi göra i alla fall.

Vägarna förbi Borne någon dag?

Anonym sa...

Hej Maria, jag har intresserat följt din blogg..barca vän som jag är (+ pga relation där). Nu planerar jag att ta det stora steget att flytta dit för att ta en Master i eventdesign/ projektledning på ELISAVA (efter SU och IHM)...MEN har ingen knowhow och nätverk i staden ännu.
Me encanta invitarte a mi social red en Linked-in, puedo?

Saludos Anna Andreasson (ej ännu bloggare)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Eventdesign låter intressant. Kul. Välkommen till stan.

Maila gärna så kan jag försöka introducera dig till lite folk: maria (at) agrell.com

Anonym sa...

Hej igen!
Jag pluggar spanska på förmiddagarna på ESADE som ligger i andra delen av Barcelona. Kollektivtrafiken är ju bra här, så för mig är det inga problem att åka ner till el Born. Jag har eftermiddagarna hur lediga som helst. Du är mer upptagen än vad jag är. Säg du plats och tid för en em fika mellan dina arbetsuppgifter så kommer jag. Vi kan kommunicera mer på Facebook.
/Marie

Maria Agrell, Barcelona sa...

Marie, jag kontaktar dig via Facebook.