fredag 24 april 2009

Sanning och konsekvens.

Bloggen är riktigt bra motivations-verktyg. Inför mig själv åtminstone. Jag definierar det som är viktigt. Och peppar mig själv att göra det.

Nu i veckan gick jag på bio. Såg Slumdog Millionaire. Äntligen. Fantastiskt film. Förstås. Filmens främsta budskap för mig handlar om att vi har alla ett val. Oavsett omständigheter. Även de två fattiga hemlösa bröderna har valmöjligheter. Ryggrad eller inte.  Sanning eller lögn. Kärlek eller flykt. Moral eller inte. Och de valen leder olika vägar och får konsekvenser.

Dessutom kunde jag inte släppa tanken på vilka möjligheter vi själva har fått och kanske framför allt det vi ger våra egna barn. Oavsett om vi föräldrar skriker ibland, jobbar mycket eller slarvar med lördagsgodiset, så får våra barn ofantliga möjligheter för framtiden. Bara att vi föräldrar finns där och älskar dem känns good enough. 

Inga kommentarer: