söndag 17 maj 2009

Jag är fast här uppe i himlen nu.

Har precis kommit hem till Barcelona. Möttes av tre trasiga hissar. Så nu har maken, jag och två barn gått 34 trappor för att komma upp hit till 16:e våningen. Ted klagade lite för han hade bajsat på sig.

Ingen vet när hissarna ska lagas. Det har tydligen varit värsta översvämningen och ambulans, brandkår och polisen har varit här. Vatten hela hissanläggningen och alla lägenheter på våning ett till sju är drabbade. Det luktar mögel. Huset byggdes för 5 år sedan. Tjena.

Maken är inte religiös, men tar av någon anledning detta som ett tydligen tecken från Gud. Detta är en signal på att vi ska bo i hus, inte lägenhet, tycker han. Och han slutar aldrig googla spanska motsvarigheten till Hemnet.

Sa jag förresten, att jag sprang ner igen och hämtade resten av packningen också, de två återstående resväskorna. Maken har ju ont i ryggen och jag är stark.

Om ett år skrattar jag förmodligen åt det här. Eller gråter, i ett hus långt ute på den katalanska landsbygden.

1 kommentar:

Eva sa...

Tufft. Jag hoppas att det ordnar sig. Och visst kan det vara ett tecken. Jag tror absolut på tecken!