fredag 22 maj 2009

Mitt nya liv - om maken får bestämma.

Maken ältar vidare om "våra" planer med livet på landet. Han sa senast att han såg framför sig att jag skulle gå omkring som Catherine Zeta Jones och klippa pelargonier i den grönskande trädgården. Tror han nämnde snickarbyxor också.

Undras vem som ska tala om för honom att det finns absoluta inga som helst likheter mellan henne och mig? Jag har varken stora bröst, brunt svallande hår, putande läppar och jag hatar att påta med växter.

Blommor och bin får mig att tänka på helt annat än trädgårdar. När ska han sluta tjata?

5 kommentarer:

Bella sa...

Undrar om maken bestämt vart "landet" ligger? Har ni vänner o bekanta eller är alla områden möjliga...?
...spanien kan vara väldigt spanskt ibland och katalonien med...(Systern har byggt hus i Olivella, uppe i bergen utanför Sitges o stormtrivs så vem vet...)
Kanske Castelldefels, Sitges eller
Badalona, Montgat, Masnou bredvid havet är ett mellanting?
Säg till när du inte vill ha mer tips ;-)

Bella sa...

Glömde påpeka att i deras område kan man säkert hyra hus, med trädgård o frisk luft...hon har försökt övertyga mig i flera år, men det är inget för mig...

Anonym sa...

Fast ditt hår ÄR ganska svallande, tycker jag ;-) //Cecilia

Maria Agrell, Barcelona sa...

Bella, jag ska kolla upp vad det här området heter, som maken insisterar att vi ska bo i. Han har aldrig varit där men typ nästan lagt bud på hus via nätet. Ingen jag känner har varit där och ingen känner till det. Långt bort i bergen någonstans. Det är allt jag vet.

Förutom att det är fint på bilderna och inte lika dyrt som alla andra områden (förmodligen eftersom ingen någonsin kan ta sig varken dit eller därifrån!)

Maria Agrell, Barcelona sa...

P.S. Ja, men luften är ren och vi kan grilla utomhus är hans främsta argument. Och så surar han och tycker JAG är knäpp som inte förstår...