torsdag 21 maj 2009

Som Stockholm för 10 år sedan.


När SIME var nytt i Stockholm hängde jag alltid där. År efter år. Alltid bra. Idag kom SIME till Barcelona. Satt i publiken bredvid Johan Staël von Holstein som flugit hem till Europa från Shanghai. Ola Halvarsson var moderator, men hela förmiddagen såg jag bara hans rumpa. Han måste lära sig att inte tala med ryggen till publiken.

SIME roligaste komponent är kafferasten. Ha ha. Eller för att tala fackspråk: sektionen då nätverket aktiveras och affärsmöjligheter skapas.

Hann prata med investerarna Ricard Söderberg och Christopher Pommerening, min vän Salomon Mir och hans nya unga snygga manliga kollega, Magnus Jern från Golden Gekko, Karen Reith från Gild International, vår vän Joaquim de Toca Andreu, som startade Muji i Spanien, Theresa Zanatta, författare, mina fd. kollegor Cristina Gil, Marc Sanmartí och Montse Charlie från 22@Barcelona, Ollivier JACQ, grundare av Paradizo.com, som uttryckte sin tacksamhet över att jag bjudit in honom till nätverket ASMALLWORLD, där han nu tjänar sina pengar, Rudy De Waele, Mobile Monday Barcelona och så träffade jag en ny bekantskap också; Farhaan Mir från Bearing Consulting som jag ska introducera för en vän i Umeå i samband med deras ansökan om kulturhuvudstadsår. 

Jag älskar business mingel.

1 kommentar:

martina sa...

just det unga snygga kollega O ikvall kom den lite aldre annu snyggare kollegan...de ska ut ikvall, farligt:)