måndag 15 juni 2009

The girls next door.

Jag är lite sorgsen. Nästan varje dag tar jag en kaffe med mina närmaste tjejer. Det är liksom en vardagsrutin och jag tar det för givet. Idag fick jag veta att min franska bästis förmodligen kommer att flytta till Schweiz, den roliga brittiskan åker tillbaka till London och flower power italienskan drar till Mexico i höst. Alla flyttar och lämnar mig ensam kvar vid vårt kaffebord. Jag som precis har hämtat mig från att min Lena dragit till Zurich.

Det här är det värsta med att bo utomlands. Man blir kär i människor som sticker iväg. Inte bara till andra sidan stan utan till helt andra länder.

Ska säga till maken att vi kan flytta till skogen nu. Lika bra att sitta där och bli kompis med blommorna. Kanske köpa en hund som jag äger och som aldrig lämnar mig förrän han blir gammal och dör!

4 kommentarer:

Eva i Aquitaine sa...

Maria, ta det väldigt lugnt nu. Prata inte med din man idag!!!!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ha ha. Hade varit klokt... men skadan är redan skedd... Jag är en glappkäft.

Maken googlar hus totalt hejvilt.

Anonym sa...

Men lilla gosepllutten, jag tycker inte om att lämna dig öde i vildmarken, med alla blommorna. Máste nog komma snart och andas lite avgaser med dig innan det är för sent...
Synd att alla flyttar, men det är det internationella livet. Sug dig fast vid Östermalms Torg, därifrán flyttar nästan ingen...
Puss,
Lena

Dita sa...

Jo jag vet... det händer samma sak med mina vänner tyvärr. Det blir lite jobbigt ibland.

- Aferdita