fredag 26 juni 2009

Nattugglor.

Det är underbart med Facebook. Man kan snacka gamla Michael Jackson minnen mitt i natten med sina vänner som heller inte går och lägger sig. Pratade med Spotifys grundare om att han borde ha en Jackson Tribute på deras home page och han svarade att de ska lägga upp det imorgon. Diskuterar Göteborgskonserten 1988 med Salomon, då vi båda var där långt innan vi kände varandra. Men den roligaste konversationen av alla: min italienska granne ville veta om jag visste exakt datum när Jackson föddes. Jag googlade fram det och nu ska hon ställa hans Maya horoskop. Det är något hon sysslar med efter sina år i Mexico. Hur galet är inte det?

4 kommentarer:

Ulrica Åberg sa...

Godmorgon!

Att läsa din blogg är inte bara underhållande utan också ett utmärkt sätt att hålla sej uppdaterad om vad som händer i världen (nyheten om Veppis igår samt M. Jacksson tragiska dödsfall idag). Tack för att du håller mej uppdaterad!

Även jag var på konserten i GBG 1988. Minns att jag och Jessica Nordström åkte tåg ner till GBG hela natten efter att vi gått ut ettan på gymnasiet. Vi anlände Eriksbergsvarvet redan 13:00 på lördagen och även om tog 8-9 timmar inna MJ klev upp på scenen så gick tiden hur fort som helst och konserten var grymt bra.

På söndagen, precis innan den andra konserten, hängde jag och Jessica vid hotellet där han bodde. Vi var kanske 15-20 personer som stod utanför varuintaget till hotellet när han (Michael himself) kom gående i en korridor på väg mot i turnébussen. (Vi såg honom genom en glasdörr.)

När garageporten sedan öppnades stog han längst fram i bussen och VINKADE! Det var stort!

Minns att jag ringde hem till mamma och pappa och bara skrek. Dom trodde att något allvarligt hade hänt...och det hade det ju också...

Ha det så bra i London. Själv åke jag ner till Ljungsbro och hälsar på Mia Wiktorsson (f.d. Åsberg).

Kram från Ulle

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej Ulle,

Vad roligt att du läser min blogg :) Och vad kul om man kan vara först med en nyhet i någons liv...

Mitt minne är lite svagt ibland, men jag tror jag och Charlotte såg Michael Jackson konserten tillsammans. Det var en grym konsert. Man var liksom helt impad av allt.

Kanske vi ses på Sigge Hill i Hudiksvall i sommar. Jag ska förmodligen dit sista tisdagen i juli.

Hälsa Mia.

Kram,
Maria

Anonym sa...

Det är inte klokt att han är död, sorgligt. Min moster (som f.ö läser din blogg) och morbror såg honom i Stockholm när han gick ut från Grand Hotel in till en liten buss. Coolt, tyckte vi då, jag var mkt imponerad.
Kram//Cecilia

Ulle sa...

Hej igen Maria,
Måste dementera mitt tidigare inlägg. Inser att ålder börjar ta ut sin rätt...jag var på konserten med Ulrika Johansson och inte alls med Jessica Nordström...hur kunde jag glömma det...jag är ju trots allt bara 37år gammal...fan också...

Kram