fredag 26 juni 2009

Nya terminalen invigd på Barcelona flygplats så nu är jag helt förvirrad.


Jag har flygit till och från Barcelona flygplats minst en gång i månaden de senaste fem åren. Är där fler gånger än så. Kan nästan checka in i sömnen och vet exakt var jag ska gå. Nästan alltid från terminal B. Ibland A. Aldrig C. Men vafals, nu får jag ett mail från SAS att den nya terminalen precis öppnat. Terminal 1. Nu blir jag helt nojig inför min Londonresa imorgon. Vilken flygbolag flyger jag med? Hur åker jag dit? Var checkar jag in? Hallå. Måste googla. Kommer att se ut som en förvirrad turist i min egen stad. 

3 kommentarer:

Dita sa...

Den nya terminalen är GIGANTISKT och väldigt shiny. Jag flög med Lufthansa i helgen och skulle till München klockan 6 på morgonen. Hade ont i ögonen hela vägen till gaten för golvet bara sken...

Lycka till ;)

Pär sa...

Otroligt enkelt att hämta och lämna, så mycket vet jag efter att haft två gäster förra veckan som kom och flög från T1.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Coolt. Ser fram emot morgondagen. Tack för ert pepp.