fredag 12 juni 2009

Skandinaviskt näringsliv mötte delar av det katalanska på Gild igår kväll.

Kom hem sent efter affärsmingel på den internationella klubben Gild igår. Var inbjuden i egenskap av 22@ Goodwill Ambassadör. Det skandinaviska näringslivet i Barcelona mötte delar av det katalanska. Det kändes som att "alla" var där. Värd för kvällen var Barcelona Stad.

När Sveriges konsul höll sitt tal rullade ett bildspel i bakgrunden med en presentation av kvällens alla gäster samt bilder från mitt (ja faktiskt) älskade Sverige.

De 70 gästerna kunde se; min vän Lovisa framför sjön i Lingarö med alla badande barn, den vita snön utanför min mammas fönster i Örnsköldsvik, min äldsta son i en liten båt med sina kompisar Leo och Michelle ute på Hölick, den röda stugan vi hyrde i Åre, sjöbodarna i min hemstad Hudiksvall, isen vid strandkanten på Malnbaden, min yngsta son vid Dalahästen på Skansen, Petra och Rikards båt vid ångbåtsbryggan, Jens vackra veranda ute i Stockholms skärgård, Kärleksstigen intill den istäckta Lillfjärden, farfar gående nere vid badhytterna i Ljunghusen och en nedtankad bild av Stadshuset i Stockholm.

På ingen bild tittar någon in i kameran. Man vill ju inte bli för personlig.

Inga kommentarer: