söndag 23 augusti 2009

Gåshaga skulle kunna ha varit underbart.

Planen var fin, men havererade. Jag lär mig aldrig. Storebror leker hemma hos sin kusin. Lillen ska somna i bilen, så vi kan käka en nice lunch i solen ute på Gåshaga.

Ha ha ha. Han vaknar naturligtvis alldeles för tidigt, redan innan maten anlänt till bordet och sedan springer han iväg. Ut på bryggorna. Vill hoppa i vattnet. Vill köra båtarna. Skriker. Springer. Vägrar. 

Så jag häver i mig min sallad själv medan maken jagar lillen. Han hinner knappt äta sin mat innan det är dags att åka ut till Arlanda. Hans vinglas Chablis står kvar på bordet. Fullt. 

Betalar 540 SEK och åker iväg utan att ha suttit ned en minut tillsammans. 

Vilken harmoni. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Time to put your foot down!
Ligger hos er.
Inte ska den här lille killen styra på detta sättet.
Helt onödigt!

Lillebror har ju inte kunskaperna,då måste ni lära honom!!

Lycka till:)

Ps.Uppfostrat två killar ensam,inte lätt men gränser måste sättas av oss vuxna.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Du har naturligtvis helt rätt.