lördag 22 augusti 2009

Mitt perfekta gehör.

Jag har ju som bekant lite svårt med att få alla bitar att falla på plats när det gäller spanskan. Det kommer inte helt naturligt. Jag får kämpa. Tror det är någon liten (stor?) komponent som saknas i pallet. Kanske är det samma beståndsdel som gör att jag fick etta i gehör av musikläraren i högstadiet och som ledde till att jag hade följande konversation häromdagen:

Jag:
- Du har dialekt. Västkusten va? Göteborg?

Charlotta:
- Nä, Lund.

Jag:
- Jaha, det är skånska du pratar alltså. Jaja.

Tystnad och byte av samtalsämne.

2 kommentarer:

Tove sa...

Har precis läst ikapp en knapp månad och är upp to date med din blogg igen! (Du efterlyste ju kommentarer.) Du håller stilen! Jag tycker om ditt sätt att skriva även om jag nu inte kommenterar speciellt ofta. Du har en bra blandning på dina inlägg och du är frikostig med dig själv.
Har även varit inne på Max blogg. Han är ju jätteduktig på att skriva. Tror inte det finns så många 8-åringar i Sverige som skriver korrekt.

Maria Agrell, Barcelona sa...

TACK Tove. Dina ord värmer.